Projekt je plánován jako dlouhodobý, s výraznou medializaci výsledků jak v březnu, tak i na podzim každého roku formou odborných besed, kulatých stolů a uvolnění části údajů do médií a na webové stránce sdružení www.brezen.cz. Skládá se z následujících částí:
1. Aktuální čísla českého Internetu - monitoring návštěvnosti 24 nejnavštěvovanějších českých serverů provedla v průběhu března společnost Acron Communication. Během měsíce bylo identifikováno na alespoň jednom ze sledovaných serverů minimálně jedenkrát 1,16 milionu unikátních návštěvníků. Podrobnější výsledky se zpracovávají a budou zveřejněny na besedě First Tuesday 2. května.
2. Na způsoby užívání Internetu a preference uživatelů v obecné populaci a v podnikové sféře se soustředila agentura Markent. Připravila celkem 6 výzkumů, ze kterých především upozorňujeme na témata: Elektronické obchodování, Veřejná správa, občané a Internet, Komunikační prostředky. Ve výzkumech se zjišťují rovněž hlavní překážky využití elektronických služeb a názorová mapa uživatelů.
3. Průzkum uživatelů Internetu, který pořádá Ústav informatiky FAST VUT Brno a Centrum pro elektronický obchod, se letos poprvé uskuteční současně v dalších východoevropských zemích.
4. Povědomí o kampani Březen - měsíc Internetu mezi návštěvníky Invexu zjišťovala agentura DEMA. Dále se zajímala, co pro občany znamená Internet (obecná populace). V dalších průzkumech bude mj. zjišťovat počet domácností s přístupem k Internetu a změnu postoje obyvatelstva k využívání Internetu.
V první etapě během jara a léta 2000 se plánuje spolupráce s předními odborníky (Marek Antoš, Petr Koubský, Jiří Peterka) na analýze výsledků nezávislých výzkumů pro BMI, zpracování přehledu existujících výzkumů o Internetu, příprava témat a metodologie pro syndikovaný výzkum BMI.
K prvnímu setkání odborníků k problematice internetových výzkumů došlo 13. března v sídle IBM za účasti 17 zástupců (IT firmy, výzkumné a reklamní agentury).
Na 2. květen se připravuje pro First Tuesday beseda o problematice výzkumů Internetu za účasti hosta, ředitele Jupiter Communications Europe Phila Dwyera.
Hlavní výzkumy se uskuteční během podzimu. Jejich závěry budou zveřejněny formou tiskových zpráv a besed u kulatého stolu.