Měsíc Internetu
Partneři
Hlavní akce
Ostatní akce
Sdružení BMI
Výzkumy o Internetu
Sondy do českého Internetu
Internet a zdravotně postižení
Demokracie on-line
Tiskové zprávy
Kontakty
ENGLISH SUMMARY

od: 
do: 


Tisková zpráva č. 1/IV
9. 8. 2000

BMI sdružení odpovídá na výzvu ministra Karla Březiny

V druhé polovině letošního července vystoupil ministr a vedoucí Úřadu vlády České republiky Karel Březina s výzvou k naplnění partnerství občanské, odborné a podnikatelské veřejnosti a veřejné správy, které podle něho představuje základní princip úspěchu na cestě České republiky k informační společnosti. BMI sdružení vítá tuto snahu otevřít široký společenský dialog na téma realizace státní informační politiky. Může posloužit vlastní zkušeností, kdy se v průběhu letošní akce Dny Internetu například v Moravské Třebové sešli poprvé k jednání představitelé podnikatelské sféry, občanských iniciativ a veřejné správy, aby se zamysleli nad tím, jak může být Internet užitečný v jejich městě. Byla urychlena tvorba informačních stránek města na Internetu a občanům byl v březnu předložen nový způsob komunikace. Veřejná knihovna uspořádala vzdělávací akce pro děti a seniory, na semináři pro podnikatelskou veřejnost se hovořilo o využití Internetu v podnikání. Město se prostě snažilo využít Dny Internetu ve prospěch občanů Moravské Třebové a vyzvat je k dialogu.

BMI sdružení již nyní začíná připravovat čtvrtý ročník akce Březen – měsíc Internetu, který poskytne prostor pro partnerství občanské, odborné a podnikatelské veřejnosti a veřejné správy při konkrétních akcích po celé republice. Kromě toho v reakci na výzvu ministra Březiny nabízí BMI veřejné správě k využití výsledky výzkumu, který připravuje v rámci projektu Sondy do českého Internetu na září letošního roku.

Za finančního přispění společností Cisco Systems a IBM, tedy podnikatelského sektoru, uskuteční společnosti DEMA a Markent výzkumné šetření nazvané Internet na veřejně dostupných místech. Jeho cílem je přinést informace a poznatky jak ze strany nabídky (o situování a umístění veřejně dostupných míst a jejich provozuschopnosti), tak poptávky (o názorech a zájmu občanů o využívání Internetu na těchto místech).




Komentáře ke článku


 
Hlavní partneři

Mediální partneři

Odborní partneři