Měsíc Internetu
Partneři
Hlavní akce
Ostatní akce
Sdružení BMI
Výzkumy o Internetu
Sondy do českého Internetu
Internet a zdravotně postižení
Demokracie on-line
Tiskové zprávy
Kontakty
ENGLISH SUMMARY
Archiv

od: 
do: 


Q-Shop: Virtuální obchod s kamennou výlohou
(BMI)

Ne náhodou zvolili organizátoři informačního projektu internetového obchodu s kamennou výlohou Q-Shop k jeho startu právě březen. Ve smyslu letošního motta BMI „Internet je pro každého“ chtějí přiblížit na názorných a konkrétních příkladech všem zájemcům o internet nové možnosti vztahu zákazníka a prodejce na počátku 21.století.

Každý návštěvník zábavního centra Village Cinemas - Centrum Černý Most v Praze si zde může s přítomnými odborníky vyměnit své zkušenosti s elektronickým obchodováním, přímo u stolků s počítači vyzkoušet simulované nebo i konkrétní objednávky, prohlédnout a zakoupit si nejen vystavené výrobky spotřební elektroniky, výpočetní techniky a elektronických her, ale přímo o nich získat podrobné údaje, jako v kterékoliv specializované prodejně. Q-Shop poskytuje i takzvaný Q-Bonus. Jeho prostřednictvím lze získat osobní konto, na které se při každém nákupu připíše 7% z prodejní ceny zakoupeného zboží. Tuto hodnotu je možno kdykoli (i bezprostředně po nákupu) proměnit za zboží či hotovost, nebo ji lze ponechat na bonusovém účtu zákazníka a použít ji v nejvhodnějším okamžiku.

Internetový obchod s kamennou výlohou zakoupené zboží dopravuje zdarma po celém území České republiky, ať již přepravní službou, obchodním balíkem či dopravou Q-Shopu s odbornou instalací u zákazníka.

"Díky interaktivní technologii mohou dnes prodejci snadno identifikovat pravidelné návštěvníky svých internetových kamenných obchodů a poskytnout jim informace a služby šité na míru" - dodává ing. Weber. „Smíšený obchod však přináší mnohem víc. Není to jen nepřetržitá otevírací doba, velký sortiment zboží, snadná internetová orientace při výběru v katalogu s více než 2000 položkami, ale i poskytování řady služeb.

Jednou z nich je možnost předvedení vybraného zboží u zákazníka. Nejde o prezentace typu Zepter či luxusních vysavačů. Zjednodušeně řečeno, hrnec vaří všude stejně, vysavač vysaje každou místnost stejně. Toto však nelze říci o zvuku. Každá místnost má jiné parametry a v každém akustickém prostoru reprosoustava hraje jinak. Je tedy optimálním řešením, zvláště u drahých instalací, poslechnout si své vysněné hi-fi u sebe doma a teprve pak se rozhodnout o jeho koupi.

„Q-Shop není projekt, který si klade za cíl být nejlevnějším. Chceme být dobrým a seriózním obchodem s vysokou mírou přidané hodnoty k výrobkům. Své kamenné výlohy proto umisťujeme do velmi atraktivních lokalit - a to i mimo Prahu. V praxi to znamená, že dnes máme zákazníky také již v Brně, Ostravě a Českém Těšíně. Z anketního průzkumu vyplývá, že návštěvníci Q-Shopu považují za jednu z největších výhod internetového nakupování tohoto typu „pohodlné vyhledávání informací a absolutní svobodu při výběru sortimentu“.

Oceňována je rovněž otevřenost projektu, kdy si zákazníci mohou prostřednictvím internetu předat své uživatelské názory a nestrannost informací. Mnozí rovněž kladně hodnotí vysokou míru rozhodovací schopnosti. Nakupuje tu i specifický typ zákazníků, kteří web obchodování využívají k tomu, aby se sami rozhodli o zakoupení výrobku, aniž by k tomu potřebovali prodavače, který ho nutí k určité volbě“.

"Trend v přesunu ke smíšeným elektronickým obchodům můžeme například ve Spojených státech pozorovat již od Vánoc roku 1999“, řekl v této souvislosti na tiskové konferenci v Praze Jiří Donát ze společnosti Deloitte & Touche. „Od té doby se popularita smíšeného modelu zvyšuje a celosvětově rozšiřuje. Právě v těchto dnech jednají o možné spolupráci největší internetový obchod Amazon.com a největší řetězec kamenných obchodů Wal-Mart. V České republice dnes ke smíšeným elektronickým obchodům směřují nové aktivity existujících retailových řetězců, ale i největších elektronických obchodů bez kamenné přítomnosti. Založení smíšeného obchodu Q-Shop je jen dalším potvrzením tohoto vývoje. Internetový prodejní kanál získává u nás stále vyšší důležitost, neboť počet uživatelů internetu v České republice již přesáhl deset procent a dále významně narůstá“.




Komentáře ke článku


 
Hlavní partneři

Mediální partneři

Odborní partneři