Prostředí pro obchodování

Zcela nové možnosti nabízí internet v marketingu. Firmy mohou umístit na svoje webové stránky veškeré informace určené pro veřejnost a umožnit tak zájemcům z celého světa přístup k nim v libovolnou dobu. Mnohem snadnější je získání zpětné vazby od zákazníků.
Zásadním způsobem začíná internet ovlivňovat způsoby obchodování. Současný technologický vývoj směřuje k brzkému vytvoření podmínek pro zavedení elektronického obchodování v globálním měřítku. Od něho se očekávají hluboké ekonomické změny.
Že nejde o představy vizionářů, dosvědčují dva významné dokumenty vlády USA a Evropské unie k této problematice, které byly zveřejněny v loňském roce. Oba formulují konkrétní úkoly, které je třeba vyřešit při uskutečnění vize celosvětového elektronického obchodu. Mimo jiné navrhují, aby internet byl prohlášen za bezcelní pásmo a internetový obchod nebyl zatěžován novými daněmi.
Konkrétní úkoly k řešení stanovila také konference Odstraňování bariér globálního elektronického obchodování, které se v listopadu 1997 zúčastnili ve finském Turku zástupci zemí OECD, včetně ČR.
V tuto chvíli je obchodování přes internet v ČR spíše v počátcích. Existují zde sice desítky internetových obchodů a obchodních domů, ale zatím se potýkají s nedostatkem zákazníků a mnohé i s vlastními problémy. První z nich však již začínají být ziskové a prokazují výhody, které prodejcům i zákazníkům tento způsob obchodování může přinášet.