| Po Brně a Českých Budějovicích míří eBusiness Roadshow do Plzně 28.8.2001 Jak jsou na tom západočeské firmy ve využívání Internetu k elektronickému obchodování ve srovnání s jihočeskými a jihomoravskými podniky? To se ukáže během dalšího kola projektu TELE2 a BMI sdružení. Ve čtvrtek 20. září se uskuteční v Hospodářské komoře Plzeň seminář o e-businessu a během září zároveň proběhne ve více než stovce malých a středních firem Plzeňského kraje výzkum týkající se jejich připravenosti na elektronické obchodování. Z předešlých dvou kol výzkumu například vyplynulo, že jen 7 procent firem v Budějovickém kraji a 12 procent v Brněnském kraji využívá svoje webové stránky k náboru nových zaměstnanců. Nejčastěji je používají k propagaci svých výrobků nebo služeb (43 a 59 %), zato k jejich prodeji jen ve 24 % (Jihočeši) a 41 % (Jihomoravané). Představitelé firem v obou krajích označili jako největší překážku rozvoje elektronického obchodování mezi firmami nízkou úroveň znalostí informačních technologií a Internetu a nedostatečnou znalost přínosu elektronického obchodování. V obou krajích také na semináři hodnotili nejvýše prezentace praktických zkušeností firem, které již dosáhly při uplatnění Internetu ve svém podnikání konkrétních výsledků. Z toho vychází také skladba programu semináře, který se uskuteční 20. září v budově Hospodářské komory Plzeň, Šafaříkova 5. Program semináře: 9,30 Prezence
10,00 Desatero praktického e-businessu – základem je elektronická komunikace
10,45 Současné platební nástroje na českém Internetu – z pohledu obchodníka
11,25 Elektronické tržiště – hudba budoucnosti, nebo nástroj současnosti? 12,00 PŘESTÁVKA S OBČERSTVENÍM
12,30 Alternativní bezdrátové připojení k Internetu
12,55 Ještě jsou bílá místa na internetové mapě – případová studie oborového serveru Propodlahy.cz
13,20 Internet jako podpora prodeje požární techniky – případová studie plzeňské společnosti Seaspol
13,50 - 14,00 Seminář moderuje Jaroslav Winter, prezident BMI sdružení a spoluautor publikace Internet: podnikatelská příležitost nebo hrozba? Tuto knihu z vydavatelství Management Press obdrží v závěru pět vylosovaných účastníků semináře, kteří vyplní dotazník týkající se připravenosti firmy na e-business. Další ceny věnuje společnost TELE2. Všichni účastníci dostanou sborníky obsahující podklady k vystoupením všech přednášejících a další informace, například aktuální údaje o demografii tuzemského Internetu. Díky sponzorství společnosti TELE2 je účast na semináři pro členy Hospodářské komory i ostatní zdarma. Jedinou podmínkou je předchozí registrace na adrese:
Hospodářská komora Plzeň
|