| Tisková zpráva č. 34 17.9.2001 Praha, 17. září 2001 - Jak jsou na tom západočeské firmy ve využívání Internetu k elektronickému obchodování ve srovnání s jihočeskými a jihomoravskými podniky? To se ukáže během dalšího kola projektu TELE2 a BMI sdružení. Ve čtvrtek 20. září se uskuteční v Hospodářské komoře Plzeň seminář o e-businessu a současně již od počátku září probíhá ve více než stovce malých a středních firem Plzeňského kraje výzkum týkající se jejich připravenosti na elektronické obchodování. Z předešlých dvou kol výzkumu například vyplynulo, že jen 7 procent firem v Budějovickém kraji a 12 procent v Brněnském kraji využívá svoje webové stránky k náboru nových zaměstnanců. Nejčastěji je používají k propagaci svých výrobků nebo služeb (43 a 59 %), zato k jejich prodeji jen ve 24 % (Jihočeši) a 41 % (Jihomoravané). Představitelé firem v obou krajích označili jako největší překážku rozvoje elektronického obchodování mezi firmami nízkou úroveň znalostí informačních technologií a Internetu a nedostatečnou znalost přínosu elektronického obchodování, teprve na dalších místech skončily s velkým odstupem příčiny jako je malá bezpečnost transakcí a dat, nedostatečný právní rámec, technologická nevybavenost firem či jiné důvody. V obou krajích také na semináři hodnotili nejvýše prezentace praktických zkušeností firem, které již dosáhly při uplatnění Internetu ve svém podnikání konkrétních výsledků. Z toho vychází také skladba plzeňského semináře, jehož program lze nalézt na www.brezen.cz. Cyklus seminářů a výzkumů o e-businessu bude pokračovat v říjnu v Hradci Králové a listopadu v Liberci. Po novém roce se přesune do dalších dvou měst a TELE2 se sdružením BMI jej završí na jaře 2001 konferencí v Praze, na níž budou prezentovány také celkové výsledky výzkumu, do kterého se do té doby zapojí kolem tisícovky firem. Projekt, jenž chce pomoci firmám urychleně zvládnout přechod na elektronické podnikání, organizuje ve spolupráci s regionálními hospodářskými komorami sdružení BMI a společnost TELE2. Tento vedoucí alternativní poskytovatel telekomunikačních služeb v Evropě vstoupil na český trh v říjnu loňského roku s nabídkou vysokorychlostního permanentního bezdrátového připojení na Internet za velmi příznivé ceny. Svoje služby nabízí v Praze, Brně, Českých Budějovicích, Liberci a Plzni a postupně bude rozšiřovat svoji síť i do dalších měst.
|