| Tisková zpráva č. 19 22.10.2002
Bojí se firmy na Pardubicku elektronického obchodování? Pardubice, 22. října 2002 - Jak jsou firmy v Pardubickém kraji připraveny na přechod k elektronickému podnikání? Liší se nějak svými obavami z elektronického obchodování od podniků v jiných krajích? Na to odpoví výzkum společnosti TELE2 a BMI sdružení, který v rámci projektu eBusiness Roadshow právě probíhá mezi malými a středními firmami do 100 zaměstnanců v pardubickém regionu. Navazuje na stejný výzkum, který se již uskutečnil v sedmi krajích. Vyplynulo z něho, že co do počtu připojení k internetu na tom tuzemské firmy nejsou špatně. Ze sledovaných 900 firem jich 78 procent má přístup k internetu a dalších 10 procent jej hodlá zavést do konce roku 2002. Avšak výzkum dalších kritérií připravenosti na elektronické obchodování ukázal, že mírou využití internetu ve vlastním podnikání se tyto firmy z větší části nacházejí teprve v první fázi jejich implementace. Nejen že zdaleka nedovedou využít jejich potenciálu, ale ani mnohé z těchto možností neznají, s internetem jako komunikačním, marketingovým či obchodním nástrojem se teprve začínají seznamovat. Poměrně dobře dopadly firmy ze sousedního Královéhradeckého kraje, které s 81 % obsadily třetí místo za Jihomoravským (84 %) a Moravskoslezským krajem (82 %) v podílu firem s internetovým připojením. Zatímco v ostatních krajích pokládají za největší překážky rychlejšího rozvoje elektronického obchodování mezi firmami nízkou úroveň znalostí o internetu a informačních technologiích (30 i více procent) a nedostatečnou znalost přínosů elektronického obchodu, v Královéhradeckém kraji označují za nejvýznamnější bariéru nedostatečnou bezpečnost transakcí a dat (27 %). Teprve pak následují s 22 a 15 % zmíněné překážky spojené s vlastní neznalostí. Souběžně s výzkumy v kraji se vždy uskuteční seminář o elektronickém obchodování. Ten příští pořádá BMI sdružení ve spolupráci s Krajskou hospodářskou komorou Pardubice 31. října v pardubickém Domě techniky. Program, jenž je založen na prezentaci praktických zkušeností firem, které již dosáhly při uplatnění internetu ve svém podnikání konkrétních výsledků, je uveden na www.brezen.cz.
|