| Neznalost internetu zůstává největší překážkou rozvoje elektronického obchodu 16.11.2002
Plných 40 procent malých a středních firem v Pardubickém kraji považuje za největší překážku rozvoje elektronického obchodu mezi podniky nízkou úroveň znalostí o internetu a informačních technologiích. Ukázal to výzkum, jímž byl zakončen projekt společnosti TELE2 a Stejná překážka byla pokládána za největší ve všech regionech až na Královéhradecký kraj, kde firmy uváděly nejčastěji obavy o bezpečnost transakcí. Ty byly spolu s nedostatečnou znalostí přínosu elektronického obchodu v ostatních krajích se 17 procenty s odstupem až na dalších místech. Ani v dalších aspektech se Pardubický kraj příliš neliší od ostatních regionů. Připojení k internetu zde má sice již 82 procent a webové stránky 58 procent ze sledovaných 114 malých a středních firem, avšak velká část z nich se teprve s internetem seznamuje a využívá jej nedostatečně. Například pouze 50 procent firemních webových stránek slouží k propagaci výrobků nebo služeb a jen 32 procent k jejich prodeji. Elektronickou platbu umožňují pouze stránky 8 procent firem. Zkušenosti s nákupem či prodejem na elektronickém tržišti mají jen dvě procenta firem. V průběhu eBusiness Roadshow se do výzkumu, který prováděla společnost DEMA, zapojilo celkem 1014 malých a středních firem do 100 zaměstnanců. Jeho výsledky posloužily Projekt eBusiness Roadshow, jehož cílem bylo pomoci firmám urychleně zvládnout přechod na elektronické podnikání, připravily ve spolupráci s regionálními hospodářskými komorami sdružení
|