Březen - měsíc internetu
Mediální
Odborní
Konference INSPO 2005
Junior Internet 2005
Mediální
Mezinárodní projekty
23.1.2005
Také osmý ročník projektu Březen - měsíc Internetu se může uskutečnit jen díky podpoře řady komerčních i mediálních partnerů. Kromě toho oficiální záštitu nad ním převzalo Ministerstvo informatiky ČR.
Hlavní partneři
Asociace pro elektronickou komerci (APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) je sdružením více než dvou set firem, podnikatelů a odborníků v oboru elektronického obchodu. Cílem asociace je soustavně podporovat rozvoj elektronického obchodování v České republice. Mezi členy patří mj. největší české internetové obchody, přední softwarové společnosti a finanční instituce. APEK certifikuje internetové obchody, které poskytují zákazníkům garantovanou úroveň služeb. Tato certifikace pod značkou Nákup bez obav je zařazena do vládního programu Česká kvalita. Více informací na www.apek.cz
DIGI TRADE
Společnost DIGI TRADE vznikla v roce 1994 a je významným partnerem světových firem IBM a Microsoft. Zajišťuje služby zaměřené na vývoj, provoz a rozvoj informačních systémů. Poskytuje řešení v oblastech řízení vztahů se zákazníky (CRM), správy dokumentů a informací, sdílení dat a aplikace pro pracovní skupiny a týmy, internet/intranet a bezpečnost IS. V oblasti podpory IS se DIGI TRADE soustřeďuje především na outsorcing a help desk. Vyhledávané je i autorizované školicí středisko, které poskytuje nejrůznější druhy kurzů. DIGI TRADE rovněž dodává hardware a software, poskytuje poradenství v oblasti licencí softwaru a na přání klientů provádí softwarový audit. V květnu 2004 se společnost stala součástí evropské skupiny IT firem PC - WARE.
ČSOB
ČSOB je nejsilnější, nejstabilnější a nejvýkonnější bankou nejen v České republice, ale i v celém regionu střední a východní Evropy. Jejím největším vlastníkem je belgická banka KBC spolu s Evropskou bankou pro obnovu a rozvoj a Mezinárodní finanční korporace ze skupiny Světové banky. Po úspěšné privatizaci nadále dynamicky rozvíjí své služby. V oblasti internetového bankovnictví vychází vstříc obchodním firmám, které provozují obchody nebo poskytují služby prostřednictvím internetu. Jako první v ČR nabízí bezpečnou realizaci on-line transakcí platebními kartami MasterCard a VISA v prostředí mezinárodní internetové sítě.
Mediální partneři
PROTEXT - PR servis ČTK
Služba Protext umožňuje zákazníkům - firmám, veřejným institucím i jednotlivcům - využít komunikační sítě České tiskové kanceláře pro rozšíření vlastního sdělení, které je v původním znění bez redakčních úprav poskytnuto všem odběratelům zpravodajského servisu ČTK (tedy zejména médiím a novinářům, ale i státní a podnikové sféře). Službu Protext je možné využít v souvislosti s informováním o nových produktech, službách, změnách ve společnosti, o pořádaných akcích, případně lze tímto způsobem reagovat na zprávy v médiích, zveřejňovat vlastní stanoviska či názory k určitém problému a podobně.
Český rozhlas
Český rozhlas jako veřejnoprávní instituce poskytuje nejširší servis v oblasti rozhlasového vysílání v České republice v síti 4 celoplošných a 11 regionálních okruhů. Na základě smlouvy s Ministerstvem zahraničních věcí ČR zajišťuje vysílání do zahraničí v šesti jazycích. Vedle vlastní tvorby a vysílání rozhlasového programu podporuje také původní uměleckou a rozhlasovou tvorbu (festival Prix Bohemia Radio), mladé hudebníky mnoha oborů (soutěže Concerto Bohemia a Concertino Praga) a významná umělecká tělesa (Symfonický orchestr Českého rozhlasu, Dismanův rozhlasový dětský soubor, Dětský pěvecký sbor). Rozhlasové vysílání se šíří prostřednictvím pozemních i satelitních vysílačů a po internetu. Podrobnější informace o Českém rozhlase a jeho aktivitách lze nalézt na internetové adrese www.rozhlas.cz či na telefonním čísle 221551313. Reakce na vysílání na adresách Český rozhlas, Vinohradská 12, 120 99 Praha 2 nebo ohlasy@rozhlas.cz. Kompletní program všech stanic Českého rozhlasu najdete v Týdeníku Rozhlas.
Springer Media CZ, s.r.o.
Vydavatelství Springer Media CZ, s.r.o., je součástí mezinárodní vydavatelské skupiny Springer Group.
Na českém trhu působí již třináctým rokem a vydává publikace v segmentech bydlení (Můj dům, Moderní byt), stavebnictví a architektura (Materiály pro stavbu, Stavba), doprava (Doprava a silnice, Trucker), auto-moto (Automobil Revue, Supermoto) a technicko-ekonomickém (Technický týdeník).
Vogel Burda Communications, s.r.o.
Toto významné vydavatelství působí v oblasti odborných počítačových časopisů. Během více než 10 let uvedlo na český časopisecký trh řadu kvalitních titulů. Prestižní měsíčník Chip, čtrnáctideník Počítač pro každého, herní tituly Level a Oficiální PlayStation 2 Magazín-CZ, časopis o filmech Svět DVD a inzertní katalog Media Shop. Ve zvláštní ediční řadě Chip speciál vycházejí neperiodické tituly, zaměřené vždy na specifickou oblast (DVD, ECDL, digitální foto). Aktivity vydavatelství spadají i do oblasti produkce CD-ROM, které jsou již pravidelnou součástí časopisů, provozu internetových serverů a internetového obchodu www.hlava.cz.
Právo
Celostátní nezávislý deník s úplnou nabídkou 100 % informací každý den a navíc s přílohami: v pondělí Sport extra, v úterý Styl, ve středu magazín Dům a bydlení, ve čtvrtek SALON a Počítače, v pátek Autosalon a Test servis, v sobotu barevný Magazín s TV týdnem.
ATLAS.CZ
ATLAS.CZ je jeden z předních českých internetových portálů, jehož cílem je poskytovat uživatelům přehledným způsobem informace z nejrůznějších oblastí lidské činnosti. Na stránkách portálu lze nalézt informace a služby z oblasti zábavy, nakupování, cestování nebo komunikace. K nejúspěšnějším patří například atlas firem, internetový autosalon, digitální mapy nebo živé audio a video přenosy na live.atlas.cz. ATLAS.CZ chce i v budoucnu rozšiřovat spektrum svých služeb a prostřednictvím moderních technologií nabízet všem svým návštěvníkům místo na internetu, kde se cítí jako doma.
Odborný partner
FOR Internet
Společnost FOR Internet se zabývá tvorbou internetových aplikací. Vznikla v roce 2004 vyčleněním z firmy ICZ, od které na sebe převzala podporu webových stránek www.brezen.cz.
Komerční a mediální partneři jednotlivých akcí BMI 2005
Některé z dílčích akcí Března – měsíce Internetu mají ještě samostatné komerční, popřípadě mediální partnery.
Junior Internet
Osobní záštitu nad 6. ročníkem dětské konference o Internetu převzali ministryně školství, mládeže a tělovýchovy ČR Petra Buzková a evropský komisař pro vzdělávání a kulturu Pavol Figeľ, mediálními partnery jsou časopis Moje 1. noviny, Rádio Domino, Dětská tisková agentura a server Česká škola, na Slovensku dětský časopis Fifík. Projekt se uskutečňuje s podporou Evropské komise.
INSPO – Internet a informační systémy pro osoby se specifickými potřebami
Hlavním partnerem 5. ročníku této konference je společnost ABEL - Computer, partnerem společnost NAVATYP, konferenci dále podpoří Kongresové centrum Praha, GUARANT International a Aramark.
Závěrem ještě uvádíme historický přehled hlavních partnerů v jednotlivých ročnících BMI:
I. ročník - 1998: AutoCont, IBM, HP, Microsoft, PVT (hlavní partneři), BF, APP, Directnet, Fincom, IPB, Modré Stránky, Progress Software, Siemens (partneři)
II. ročník - 1999: Software602 (generální partner), eCity, PCT.net. INET (hlavní partneři)
III. ročník - 2000: 2N, INET (Shop.CZ), Oracle Czech, Progress Software, Software602
IV. ročník - 2001: Bonton, Intel, Komerční banka, World Online
V. ročník - 2002: Česká pošta, Intel, LANGMaster, Stavební spořitelna České spořitelny
VI. ročník - 2003: Česká pošta, České radiokomunikace, DIGI TRADE, LMC
VII. ročník – 2004: Česká pošta, DIGI TRADE, Stavební spořitelna České spořitelny