Březen - měsíc internetu
Mediální
Odborní
Konference INSPO 2005
Junior Internet 2005
Mediální
Mezinárodní projekty
18.1.2005
Projekt vznikl se záměrem upozornit na obrovský význam Internetu pro rozvoj ekonomiky i společnosti v době, kdy si to v České republice málokdo uvědomoval. Prvních sedm ročníků akce Březen - měsíc Internetu v letech 1998 až 2004 prokázalo, že aktivity tohoto druhu mají smysl a mohou být obecně prospěšné. Zájem veřejnosti o ně dokonce stále stoupá. Osvědčil se princip otevřenosti projektu, do kterého se mohou zapojit všechny subjekty, jež sdílejí stejnou potřebu podpořit rozvoj Internetu v České republice. Projekt má podobu každoroční vlny akcí a mediálních informací, které slouží různým skupinám obyvatel v souladu s konkrétními cíli jednotlivých podprojektů.
Projekt od třetího ročníku programově připravuje a zajišťuje sdružení BMI, které založili tvůrci projektu Březen – měsíc Internetu. Sdružení BMI provádí celkovou supervizi, fundrising a nese odpovědnost za průběh kampaně. K realizaci projektu jsou využívány služby profesionálních PR, reklamních a výzkumných agentur.
Volba aktuálních témat, podpora médií a veřejnosti způsobily, že projekt Měsíc Internetu přerostl v širokou národní kampaň. Podle průzkumu společnosti Markent v roce 2004 oslovil až 39 % dospělého obyvatelstva v ČR. Tvůrci projektu se snaží, aby se Měsíc Internetu stal platformou vhodnou dobou nejen ke komunikaci posledních novinek v oblasti IT, ale rovněž příležitostí k zhodnocení celkového rozvoje informační společnosti, pokračování dialogu veřejné správy s občany.
Pod jednotícím mottem a logem se sdružují vlastní projekty sdružení BMI a projekty jiných organizací s podobnými cíli. Prezentují se tady projekty o využití Internetu v podnikání, ve vzdělávání, pro uživatele se zdravotním postižením, pro rozvoj měst a celých regionů. Nyní se připravuje 8. ročník, který se uskuteční v březnu 2005. Záštitu nad ním převzalo Ministerstvo informatiky ČR.