Březen - měsíc internetu
Mediální
Odborní
Konference INSPO 2005
Junior Internet 2005
Mediální
Mezinárodní projekty
3.3.2005
Již pošesté se uskuteční jako jedna z hlavních akcí Března – měsíce internetu v sobotu 5. března v Praze konference Junior Internet. Je určena mladým lidem do 18 let, kteří se aktivně zajímají o internet. Na konferenci bylo pozváno celkem 250 mladých lidí, kteří se přihlásili do předcházejících internetových soutěží. Kromě toho se jí zúčastní také mladí zástupci ze Slovenska, Lucemburska a Litvy. Ceny vítězům předá ministr informatiky ČR Vladimír Mlynář.
Projekt Junior Internet se skládá ze dvou částí – internetových soutěží a konference. Pro letošní ročník byly vyhlášeny celkem čtyři soutěže. Do soutěže rozsáhlejších webových stránek a internetových projektů JuniorProject přišlo 106 přihlášek od autorů ve věku do 18 let. Soutěž JuniorWeb soustředila 74 přihlášky tvůrců do 14 let, 10 přihlášek přišlo od mladých autorů do 14 let do soutěže webových stránek dětských knihoven Webík a 60 slohových prací na zadaná témata o internetu se uchází o ocenění v soutěži Junior Text.
Některé webové stránky a internetové projekty mladých lidí jsou na vysoké úrovni a obstojí i v konkurenci dospělých, jak to ostatně dokazují i příklady minulých vítězů. Letošní vítězové kromě ocenění z rukou ministra informatiky dostanou také příležitost prezentovat své projekty na konferenci před svými vrstevníky i novináři a IT profesionály.
„Junior Internet se snaží být jakýmsi odrazovým můstkem pro mladé kreativní lidi tvořící internetové projekty,“ říká jeden z organizátorů, Jiří Peterka ml., 17letý student Gymnázia Jaroslava Heyrovského v Praze, který konferenci organizuje od svých 12 let. „Řada mladých lidí na internetu provozuje opravdu zajímavé služby, ale potřebují pomoci se zviditelněním a navázáním kontaktů.“
Druhou částí projektu je pak samotná konference. Pro mladé internetové tvůrce je připraven bohatý program plný přednášek, diskusí, prezentací a soutěží. Účastníci se na konferenci mohou inspirovat úspěšnými projekty svých vrstevníků, které zvítězily v internetových soutěžích, a třeba s jejich autory i navázat spolupráci. Z tohoto důvodu proběhne na konferenci také Burza internetových projektů, určená pro domlouvání spolupráce a vytváření týmů pro různé internetové projekty. Kromě toho se mladí lidé dozvědí také, jak se dá moderně komunikovat přes internet, jak optimalizovat webové stránky pro vyhledávače nebo jak rozjet úspěšný internetový projekt. Mladí lidé z Lucemburska a Litvy pak seznámí přítomné se situací okolo mladých lidí a internetu v jejich zemích. A po konci konference, plánovaném na 15.30, se jistě opět vytvoří malé diskusní skupinky a hloučky mladých lidí, kteří budou o svých plánech do budoucna debatovat ještě do večerních hodin. Tradicí Junior Internet zůstává, že její všichni účastníci si také odnesou hodnotné ceny z tomboly, které věnují společnosti Computer Press, ČSOB, DTP Studio, LangMaster, Microsoft, Zoner Software a další.
Letos je konference poprvé dvoudenní. Vedle Junior Internetu totiž vznikla i platforma Business For Youth (B4Y). Aktivnější mladí lidé z Junior Internetu, kteří již vytvářejí úspěšné internetové projekty, se rozhodli scházet častěji než jen jednou ročně. Setkání B4Y jsou určena užšímu okruhu mladých lidí, probíhají zhruba 4x ročně a jsou zaměřena především na networking, navazování kontaktů a spolupráce. Do B4Y se zapojují také mladí lidé, kteří z Junior Internetu již odrostli, B4Y je totiž do 26 let.
Projekt Junior Internet probíhá v rámci kampaně Březen – měsíc Internetu. Záštitu nad ním převzal evropský komisař Ján Figeľ, ministryně školství, tělovýchovy a mládeže ČR Petra Buzková a děkan FHS UK Jan Sokol. Projekt Junior Internet organizují z větší části sami mladí lidé, sdružení v občanském sdružení Together Czech Republic. Organizační pomoc zajišťuje sdružení BMI a Klub Domino, Dětská tisková agentura. Projekt Junior Internet se umístil na 3. místě v celoevropské soutěži projektů mladých lidí Být při tom.
Podrobnosti o Junior Internetu jsou na www.juniorinternet.cz, informace o programu Března – měsíce internetu na www.brezen.cz. Tiskové zprávy BMI sdružení najdete také v servisu novinářského portálu na adrese www.PRnet.cz.
Záštitu nad 8. ročníkem Března – měsíce internetu poskytlo Ministerstvo informatiky ČR, hlavními komerčními partnery BMI 2005 jsou Asociace pro elektronickou komerci, ČSOB a DIGI TRADE, mediálními partnery Atlas.cz, Český rozhlas, Právo, Protext – PR servis ČTK, Springer Media CZ, Vogel Burda Communications, odbornými partnery FOR Internet a EPMA.