Březen - měsíc internetu
Mediální
Odborní
Konference INSPO 2005
Junior Internet 2005
Mediální
Mezinárodní projekty
15.3.2005
Nakoupit na internetu lze i z knihovny
Praha, 15. března - Žádný nebo špatný přístup k internetu je nejčastějším důvodem, který odrazuje občany od nákupu v internetovém obchodě. Uvedlo to 54 % z 937 dotázaných obyvatel ČR starších 15 let v lednovém výzkumu společnosti Factum Invenio. Pro 45 % je bariérou nemožnost si prohlédnout a vyzkoušet zboží a 30 procent neví, jak nakupování na internetu funguje. Především pro ně je určena novinka letošního Března – měsíce internetu, ukázkový obchod na adrese www.bezpecnynakup.cz.
Zájemci si v něm zkoušejí, jak probíhá nákup na internetu, dozvídají se, jaká kritéria by měl splňovat seriozní internetový obchod. Aplikaci připravily Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a ČSOB, které jsou se společností DIGI TRADE hlavními komerčními partnery BMI 2005. Dá se v ní vyzkoušet i bezpečná platba kartou, simulace různých situací, které mohou nastat při platbě několika druhy karet, a lze vyhrát i některou z hodnotných cen.
Bariérou pro nákup na internetu a ani v tomto ukázkovém obchodě by však neměl být špatný nebo žádný přístup k internetu. Více než tři čtvrtiny obyvatel ČR má již přístup k internetu v příjemném, vstřícném a známém prostředí veřejné knihovny ve své obci.
„Počet veřejných knihoven, které jsou v České republice připojeny k internetu, od loňska významně stoupl,“ uvádí předseda Svazu knihovníků a informačních pracovníků Vít Richter. „V současné době je to asi 2500 městských a obecních knihoven a jejich poboček. Kromě toho samozřejmě všechny knihovny vysokoškolské, většina knihoven z oblasti výzkumu a další specializované knihovny (odhadem asi 400). Počet stanic připojených k internetu v knihovnách již přesáhl
V letošním měsíci internetu připravily speciální program pro veřejnost 344 knihovny, některé z nich nabízejí také instruktáž v nakupování na internetu. Aplikace na www.bezpecnynakup.cz je však natolik instruktivní a srozumitelná, že ji internetoví nováčci zvládnou i bez školení. Ukázkový obchod vznikl ve spolupráci s provozovateli předních internetových obchodů eProton.cz, Internet Mall, Obchodní – dům.cz, Kasa.cz, Internet Shops, Čedok a HiFiShop.cz.
Organizátorem 8. ročníku Března – měsíce internetu je BMI sdružení, záštitu poskytlo Ministerstvo informatiky ČR, hlavními partnery jsou Asociace pro elektronickou komerci, ČSOB a DIGI TRADE, mediálními partnery Atlas.cz, Český rozhlas, Právo, Protext – PR servis ČTK, Springer Media CZ, Vogel Burda Communications a odbornými partnery FOR Internet a EPMA. Podrobnosti o programu Března – měsíce internetu jsou na www.brezen.cz. Tiskové zprávy BMI sdružení najdete také v servisu novinářského portálu na adrese www.PRnet.cz.