Březen - měsíc internetu
Mediální
Odborní
Konference INSPO 2005
Junior Internet 2005
Mediální
Mezinárodní projekty
22.3.2005
Už jste nakupovali na internetu?
Praha, 22. března 2005 - Občané Plzeňského kraje mají menší zkušenosti s nákupem na internetu než je republikový průměr. Podle lednového výzkumu společnosti Factum Invenio 16 % obyvatel ČR starších 15 let již někdy nakupovalo v internetovém obchodě. Zatímco v Praze nebo v Ústeckém kraji to byla čtvrtina obyvatel, v Plzeňském kraji 13% a v Pardubickém a Zlínském kraji tento podíl nedosahuje dokonce ani 10 procent.
Pro ty, kteří jako hlavní překážku internetového nakupování uvádějí, že nevědí, jak takový obchod funguje, byl spuštěn v rámci Března – měsíce internetu ukázkový internetový obchod na www.bezpecnynakup.cz. Zájemci si v něm mohou vyzkoušet, jak probíhá nákup na internetu, dozvědí se, jaká kritéria by měl splňovat seriozní internetový obchod. Aplikaci připravily Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a ČSOB, které jsou se společností DIGI TRADE hlavními komerčními partnery BMI 2005. Dá se v ní vyzkoušet i bezpečná platba kartou, simulace různých situací, které mohou nastat při platbě několika druhy karet, a lze vyhrát i některou z hodnotných cen.
Organizátoři z BMI sdružení připomínají, že nákup na www.bezpecnynakup.cz si mohou vyzkoušet i ti, kdo nemají připojení k internetu. Stačí navštívit například některou z 2500 veřejných knihoven připojených k internetu. Navíc 344 knihovny připravily na březen speciální slevy nebo bezplatný přístup k internetu, školení práce s internetem pro různé skupiny zájemců, jako jsou ženy v domácnosti, senioři, nezaměstnaní, uživatelé se zdravotním postižením, nebo třeba starostové malých obcí.
Podrobnosti o programu Března – měsíce internetu jsou na www.brezen.cz. Tiskové zprávy BMI sdružení najdete také v servisu novinářského portálu na adrese www.PRnet.cz.
Organizátorem 8. ročníku BMI je BMI sdružení, záštitu poskytlo Ministerstvo informatiky ČR, hlavními partnery jsou Asociace pro elektronickou komerci, ČSOB a DIGI TRADE, mediálními partnery Atlas.cz, Český rozhlas, Právo, Protext – PR servis ČTK, Springer Media CZ, Vogel Burda Communications a odbornými partnery FOR Internet a EPMA.