Měsíc Internetu
Partneři
Hlavní akce
Akce v knihovnách
Ostatní akce

Sdružení BMI
Internet a zdravotně postižení
Výzkumy o Internetu
Mezinárodní projekty
PRELUDE
MS-NET
Tiskové zprávy
Kontakty



od: 
do: 
  Aktuální články BMI98 BMI99 BMI2000 BMI2001 BMI2002 BMI2003 BMI sdružení

Projekt MS Net LdV 2001
1.1.2004

Projekt zkoumá  možnosti informačních technologií jako nástroje, jenž by lidem žijícím s roztroušenou sklerózou poskytl nové, schůdnější možnosti přístupu k informacím, ale i tréninku a částečně i terapii. Skládá se z pěti cílů:

1. zmapování situace sdružení českých osob postižených roztroušenou sklerózou
2. dotazníková akce poskytující přehled o vztahu postižených k IT technologiím
3. posouzení a úpravy internetového nástroje na pomoc postiženým roztroušenou sklerózou
4. distribuce navrženého nástroje a sběr zkušeností od odborníků i postižených
5. rozšíření informovanosti o projektu a nástroji samotném prostřednictvím  tisku, Internetu a dalších médií

Zúčastněné organizace:

 PRAGMA ENGINEERING, UORIN (Itálie),  SELOS (Franie), FELEM, FEM a ADEMBI (Španělsko), WEGRE (Řecko) a BMI sdružení (ČR). Koordinátorem celého mezinárodního projektu je ASIMAG (Španělsko).

 První stádium zmapovalo cílovou skupinu lidí žijících s roztroušenou sklerózou s přihlédnutím k jejímu věkovému rozložení a potřebám (specifické možnosti zaměstnání, pohybových cvičení i přístupu k technologiím nastupující informatické doby a  společnosti). V druhé fázi byl sestaven dotazník a rozeslán jednomu stu respondentů v každé zemi. Po jejich vyhodnocení  následuje ve třetí fázi konstrukce a doladění informačního nástroje zapojujícího do procesu práce s touto skupinou postižených IT technologie a Internet. V poslední fázi bude tato metoda představena a vyzkoušena formou workshopu i prezentací na webech jednotlivých zúčastněných zemí.

 


MEZINÁRODNÍ PROJEKTY

 
Březen - měsíc Internetu

Mediální partneři



Odborný partner

 
Konference INSPO 2004

 
Konference Junior Internet


Mediální partneři

 
Konference Elektronické vzdělávání
od budoucnosti ke školní současnosti