Do knihovny na Internet – po Internetu do knihovny
8.2.2004
Již 247 knihoven zveřejnilo alespoň rámcově svůj program, kterým se zapojí do 7. ročníku Března – měsíce Internetu. Kromě zvýhodněné nabídky služeb a nejrůznějších slev či zcela prominutých poplatků, ať už za připojování k Internetu či jiné služby, a kromě rozšířené provozní doby pro veřejnost je to především velká nabídka instruktáží, konzultací i řádných dlouhodobějších školení v práci s počítačem a Internetem.
Letos v březnu proběhnou v knihovnách instruktáže a školení snad pro všechny cílové skupiny: dospělé (někde dokonce zvlášť pro dámy a zvlášť pro pány), děti všeho věku (od mateřských škol až po maturanty, ale také pro skautské oddíly či žáky speciálních škol), maminky na mateřské dovolené, a to i s dětmi (o ty se zatím postarají v odděleních pro děti), seniory (jak individuálně, tak pro obyvatele domů s pečovatelskou službou či kluby důchodců), nevidomé, neslyšící, ústavy sociální péče a samozřejmě pro nezaměstnané. Jsou i knihovny, kde práci s informačními technologiemi učí děti své rodiče.
Prostřednictvím více než 1700 a do konce roku zhruba 2000 veřejných knihoven připojených k Internetu má možnost více než 75 % obyvatel České republiky přistupovat na Internet v příjemném, neohrožujícím, vstřícném a známém prostředí veřejné knihovny ve své obci či městě. Veřejné knihovny tak nabízejí rovné šance v přístupu k Internetu i informačním zdrojům a samozřejmě přitom také ke svým fondům.
V průběhu března to budou právě především veřejné knihovny, které nabídnou možnost seznámit se s Internet všem, kteří dosud takovou příležitost neměli a chtěli by zjistit, zda a k čemu by jim mohl být Internet užitečný. Program organizovaný v duchu motta Do knihovny na Internet – po Internetu do knihovny lze zjistit na www.brezen.cz v sekci Akce v knihovnách, kde je možné vyhledávat podle města, okresu, knihovny i klíčových slov. Mediálním partnerem knihovnických aktivit je elektronický časopis o informační společnosti Ikaros.
Knihovny spolu se Svazem knihovníků a informačních pracovníků představují velmi důležitého protagonistu projektu Březen – měsíc Internetu. Hlavními partnery 7. ročníku tohoto projektu jsou společnosti Česká pošta, DIGI TRADE a Stavební spořitelna České spořitelny, mediálními partnery Český rozhlas, ČTK, portál Atlas, deník Právo, vydavatelství Springer Media ČR a Vogel Burda Communications, odborným partnerem ICZ, záštitu poskytl primátor hlavního města Prahy Pavel Bém.
|