Měsíc Internetu
Partneři
Hlavní akce
Akce v knihovnách
Ostatní akce

Sdružení BMI
Internet a zdravotně postižení
Výzkumy o Internetu
Mezinárodní projekty
PRELUDE
MS-NET
Tiskové zprávy
Kontakty



od: 
do: 
  Aktuální články BMI98 BMI99 BMI2000 BMI2001 BMI2002 BMI2003 BMI sdružení

Výzkumy o Internetu
1.1.2004

V uplynulých letech BMI sdružení zorganizovalo nebo iniciovalo řadu výzkumů, zabývajících se rozvojem Internetu v ČR z různých aspektů. Blíže je přibližuje tento příspěvek. Kromě toho začínáme od počátku roku 2004 informovat v této rubrice stručně o zajímavých výzkumech týkajících se Internetu od jiných organizací.
Spolupracující agentury a hlavní směry výzkumů BMI sdružení:  

1. Aktuální čísla českého Internetu.
Průzkum návštěvníků nejpopulárnějších českých serverů zajišťovala od r. 1999 společnost  Acron Communications. Zde jsou zprávy za březen 2000, září 2000, březen 2001.

2. Vnímání Internetu společností.
Šlo o průzkumy v obecné populaci a zkoumání vývoje  image kampaně BMI v letech 2000 až 2003, které prováděla  společnost Markent. Výsledky vnímání BMI a jejich srovnání za jednotlivé roky se nacházejí zde, srovnání rozšíření Internetu mezi obecnou populací zachycuje období mezi lety 1999 až 2003  Výzkum o rozšíření Internetu v domácnostech  provedla v prosinci 2002 společnost DEMA.

3. Internet na veřejně dostupných místech.
Syndikovaný výzkum proběhl na podzim 2000 ve všech krajských městech ČR a o rok později v okresních městech ČR. Uskutečnily jej agentury Dema a Markent. Přibližují je tiskové zprávy  o  výsledcích výzkumu v roce 2000 a  výzkumu z roku 2001. Sponzory těchto výzkumů byly společnosti IBM a Cisco Systems.

4. Komunikace řadových občanů s politiky.
Cílem projektu BMI sdružení bylo umožnit občanům přímou komunikaci s poslanci a podnítit je k většímu používání Internetu. Analýzu výsledků projektu Pošlete mail svému poslanci  zpracovala společnost Deloitte & Touche. (Nyní již aplikace Pošlete mail svému poslanci není funkční).

5. Připravenost malých a středních firem na elektronické podnikání.
Od května 2001 do října 2002 zorganizovalo sdružení BMI se sponzorskou pomocí společnosti TELE2 projekt eBusiness Roadshow. Vedle seminářů o elektronickém obchodování byly jeho součástí také výzkumy připravenosti malých a středních firem na elektronické podnikání, do kterých se v sedmi krajích ČR zapojilo více než 1000 firem. Pro potřeby připravované Bílé knihy o elektronickém obchodu zpracovalo BMI sdružení v červnu  2002 studii, v níž byly zahrnuty výsledky z 900 firem (v té době ještě zbývalo uskutečnit výzkum v Pardubickém kraji). Studii si můžete stáhnout v komprimované podobě (formát ZIP).  


MEZINÁRODNÍ PROJEKTY

 
Březen - měsíc Internetu

Mediální partneři



Odborný partner

 
Konference INSPO 2004

 
Konference Junior Internet


Mediální partneři

 
Konference Elektronické vzdělávání
od budoucnosti ke školní současnosti